Redakcja skarżyła się na brak rozwoju i wieloletni zastój w komunikacji miejskiej miasteczka Przylep

 Adam Fularz

Wydawca, Zielonogorska.pl
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego

65-001 Zielona Góra

Strony:

Skarżący:
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra

Pozwany:
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra

Rys. szkic dołączony do pozwu



Skarga

I. Wprowadzenie

Szanowni Państwo,

Niniejszym składam skargę na Urząd Miasta Zielona Góra, zarzucając zaniedbanie w zakresie organizacji komunikacji miejskiej w miejscowości Przylep, w szczególności brak przystanków na ulicy Skokowej oraz niewłaściwą odpowiedź na wniosek dotyczący potrzeby utworzenia nowych przystanków i skierowania trasy autobusu nr 20 nową trasą.

II. Stan faktyczny

  1. Rozwój urbanistyczny Przylepu:

    • Przylep znacznie się rozrósł w ostatnich latach, powstały nowe osiedla, które nie są obsługiwane przez komunikację publiczną.
    • W miejscowości tej wielkości w Polsce funkcjonują osobne systemy komunikacji publicznej, podczas gdy w Przylepie utrzymuje się przestarzała infrastruktura komunikacyjna.
  2. Brak odpowiednich przystanków na ulicy Skokowej:

    • Obecnie autobusy MZK Zielona Góra kursują po ulicy Skokowej, jednak nie ma tam żadnych przystanków, co uniemożliwia mieszkańcom korzystanie z komunikacji miejskiej.
    • Mieszkańcy zgłaszali problemy z brakiem możliwości wysiadania i wsiadania na tej trasie, co jest szczególnie uciążliwe dla osób starszych i mających trudności z poruszaniem się.
  3. Niewłaściwe rozpatrzenie wniosków przez Urząd Miasta:

    • Urząd Miasta Zielona Góra w odpowiedzi na wnioski dotyczące utworzenia przystanków na żądanie oraz zmiany trasy autobusu nr 20, odmówił podjęcia działań argumentując, że mieszkańcy nie zgłaszają takich potrzeb, co nie jest zgodne z rzeczywistością.
    • Wskazane przez mieszkańców i przeze mnie potrzeby były ignorowane, co prowadzi do marnotrawstwa środków publicznych poprzez świadczenie usług przewozowych bez możliwości wsiadania i wysiadania na żądanie.

III. Argumentacja

  1. Naruszenie zasad efektywnego wykorzystania środków publicznych:

    • Brak przystanków na ulicy Skokowej oraz odmowa utworzenia nowych przystanków powoduje, że usługi przewozowe są realizowane w sposób nieefektywny, co jest marnotrawstwem środków publicznych.
    • Skierowanie trasy autobusu nr 20 nową trasą, uwzględniającą więcej przystanków, poprawiłoby dostępność komunikacyjną dla mieszkańców Przylepu, co jest zgodne z zasadą racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi.
  2. Niedostateczne uwzględnienie potrzeb mieszkańców:

    • Mieszkańcy Przylepu zgłaszali potrzebę utworzenia przystanków na żądanie na ulicy Skokowej oraz zmiany trasy autobusu nr 20, co nie zostało uwzględnione przez Urząd Miasta Zielona Góra.
    • Odpowiedź Urzędu Miasta nie uwzględnia rzeczywistych potrzeb mieszkańców i opiera się na niewłaściwej interpretacji zgłoszonych wniosków.

IV. Żądania

W związku z powyższym wnoszę o:

  1. Zobowiązanie Urzędu Miasta Zielona Góra do utworzenia przystanków na żądanie przy pumptrack na ulicy Skokowej oraz innych lokalizacjach w Przylepie.
  2. Zobowiązanie Urzędu Miasta Zielona Góra do zmiany trasy autobusu nr 20, uwzględniając nową trasę po ulicach Strażackiej, Solidarności, Dojazdowej, Kolejowej, Szewskiej i Robotniczej z dodatkowymi przystankami na żądanie.
  3. Przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami Przylepu w celu ustalenia dokładnych lokalizacji nowych przystanków oraz innych potrzeb związanych z komunikacją miejską.

V. Załączniki

  1. Korespondencja z Urzędem Miasta Zielona Góra dotycząca przystanków i trasy autobusu nr 20.
  2. Mapka proponowanej nowej trasy autobusu nr 20 z zaznaczonymi przystankami na żądanie.

Komentarze

Popularne posty